Incentive: win-win

Wat is een incentivereis en wat zijn de voordelen voor jouw bedrijf? Benieuwd waarom het organiseren van een incentive een win-win situatie is? Je leest het hier!

Wat is een incentive?

Een incentive is in de brede zin van het woord een beloning die in het vooruitzicht ligt. Het motiveert werknemers om bepaalde doelen te bereiken en creëert loyaliteit aan het bedrijf.

Zo’n beloning kan een product of dienst zijn op individuele basis, maar kan ook een beloning of bedankje voor het hele team zijn in de vorm van een reis.

Voor loyale klanten kun je ook een incentivereis organiseren. Neem ze bijvoorbeeld mee naar een van je productielocaties in het buitenland of organiseer een interactieve dag met jouw medewerkers en klanten op een mooie vergaderlocatie in Nederland.

Waarom win-win?

Natuurlijk zijn er genoeg redenen om het niet te doen: het kost geld, het kost tijd en het kost inspanning. Tijd en inspanning besparen wij je, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het kost geld, maar zie het als een investering. Het klinkt cliché, maar je krijgt er zoveel voor terug!

TripEEE incentive

1. Positieve, tevreden werknemers
We hoeven je vast niet uit te leggen waarom positieve, tevreden werknemers uiteindelijk zorgen voor betere bedrijfsresultaten. Een blijk van waardering geeft iedereen een goed gevoel. Ook een reisje naar het buitenland of uitstapje binnen Nederland zorgt bij veel mensen voor de nodige geluksgevoelens. Je werknemers zullen nog lang napraten over de incentivereis en het zal steeds opnieuw positieve gevoelens oproepen. Dit werkt door in de hele organisatie en zal uiteindelijk terug te zien zijn in de resultaten.

2. Teambuilding, saamhorigheid
Je team leert elkaar beter kennen in een informele setting, waardoor een persoonlijke(re) band ontstaat. Dit gebeurt vanzelf tijdens gezamenlijke etentjes of een informele borrel, maar je kunt er als werkgever ook voor kiezen om specifieke teambuilding activiteiten toe te voegen aan de reis. Dit kan zakelijk zijn maar ook heel informeel. Denk aan een quiz over jullie bedrijf, een City Game, een kookworkshop of een spelparcours waarbij samenwerken centraal staat.

3. Loyaliteit
Dankzij een incentivereis voelen werknemers zich meer verbonden met elkaar, maar ook met de werkgever(s) en het bedrijf. De persoonlijke band die met collega’s ontstaat, ontstaat immers ook met de leidinggevende(n) waardoor jullie meer op één lijn zullen liggen. Voor je klanten geldt dit ook, een incentivereis schept een sterke band tussen jouw klanten en je bedrijf (en je medewerkers).

4. Motivatie
Na elke vakantie kun je er weer even tegenaan. Een incentivereis is natuurlijk geen vakantie, maar heeft wel hetzelfde effect. Je bent er even uit, er hangt een informele sfeer en je doet leuke dingen. Je kunt natuurlijk een zakelijk, leerzaam element toevoegen aan de reis. Organiseer bijvoorbeeld een training of nodig een interessante spreker uit zodat je team nieuwe kennis kan opdoen. Je werknemers zullen na de incentivereis gemotiveerd zijn om weer aan de slag te gaan, om doelen te bereiken en resultaten te behalen. Wie weet wordt er volgend jaar weer zo’n reis georganiseerd!

Kortom, een win-win situatie voor werkgever, werknemers en klanten!

Een incentivereis organiseer je natuurlijk niet zomaar even, vooral als jouw bedrijf veel medewerkers heeft kan dit een hele klus zijn. Gelukkig komen wij hier in beeld, wij nemen jouw zorgen en praktische zaken uit handen zodat jij je kan richten op het bedrijf. En op de voorpret natuurlijk.

Wij kijken naar jouw bedrijf, het doel van je incentive, je doelgroep, je budget en specifieke wensen om zo samen een waardevolle incentive te organiseren.

Als je gebruik maakt van onze event management tool, wordt het verzamelen van reizigersgegevens een stuk eenvoudiger!

Ben je overtuigd en wil je ook ‘winnen’? Of ben je benieuwd naar ideeën en mogelijkheden voor jouw incentive? Bel of mail ons dan, de digitale koffie staat klaar!

Lynn
CONTACT
By | 2021-03-01T14:43:37+02:00 23 July, 2020|